Uns 2.400 espectadors veuen ‘Andorra’ al Teatre Nacional de Catalunya

Agencia inmobiliaria en Andorra todo tipo de propiedades para comprar alquilar o invertir en Andorra

L’11 de gener passat es va estrenar al TNC l’obra ‘Andorra’ de Max Frisch, la primera de les dues coproduccions previstes en el conveni signat amb l’equipament català. El muntatge, dirigit per Ester Nadal i amb presència d’actors andorrans, ha estat vist per 2.400 espectadors, per sota dels aproximadament 3.500 que haurien pogut assistir-hi si totes les funcions haguessin fet el ple. No obstant això, des de l’ENA es fa una valoració positiva de l’experiència. “El resultat és fantàstic, tant per la bona acollida, com per l’acoblament amb l’equip del TNC que ens van cuidar molt”, destaca el director artístic de l’ENA, Alfons Casal, que considera que “s’han complert les expectatives”. Pelegria, l’actriu més joves del muntatge per a qui considera que l’experiència ha estat “molt enriquidora” Casal reconeix que “mai saps si una peça connectarà amb el públic, més enllà de la qualitat que pugui tenir”, per la qual cosa tampoc es posaven expectatives “més enllà de confiar en el projecte i en l’Ester, que feia molts anys que el volia portar a escena”. De fet, segons el director artístic de l’ENA l’obra “ha interessat” i per això confien que pugui tenir més recorregut. També es mostrava “supercontenta i agraïda” d’haver pogut formar part d’aquest projecte Marta Pelegria, l’actriu més joves del muntatge per a qui considera que l’experiència ha estat “molt enriquidora” i es mostra “molt contenta de la feina feta”. Pelegrina destaca que el ‘feedback’ rebut per part de la gent, “també d’aquells que van baixar des d’Andorra”, cosa que li ha fet “especial il·lusió”. CRÍTIQUES Tot i les bones sensacions internes i la bona resposta que consideren que ha tingut a nivell de públic, el cert és que les crítiques publicades no han estat tan benèvoles. “És cert, però s’han de mirar amb cert filtre i evidentment fer-ne una reflexió”, apunta Casal, que apunta la necessitat de buscar l’equilibri perquè “si tot i les crítiques hem connectat amb el públic, alguna cosa no hem fet tant malament”. També Pelegrina relativitza les crítiques. “Fins ara no he llegit massa res, però ens han dit que n’hi ha algunes de més bones que altres, però tot són opinions i jo estic tan contenta de la feina que hem fet, de com ens ha dirigit l’Ester i de com he viscut jo el procés, que al final m’és igual”, exposa, tot i reconèixer que li sap greu alguns comentaris sobre la direcció “per la feina que hi ha al darrer i perquè l’Ester ha tingut els ovaris de fer-la”. GIRA I FUTUR Alfons Casal explica que està sobre la taula, encara, la possibilitat de poder fer gira amb l’obra i mantenen també la voluntat de portar-la a Andorra. “Si es fa gira, el primer objectiu serà portar-la a Andorra”, afirma. Amb tot, calen adaptacions. “Per sortir de gira cal reduir-la perquè hi ha teatres que estan equipats però molts d’altres no tenen les dimensions de la sala petita del TNC”, detalla. L’altra dificultat: quadrar les agendes dels actors. Són nou i alguns, com Roger Casamajor, es troben en un moment de màxima projecció, per tant, no és feina senzilla. De la mateixa manera, també es treballa per fer realitat la segona coproducció prevista en el conveni signat amb el TNC. De moment, no se’n poden desvetllar massa detalls. “Sabem quin text serà i està en procés d’escriptura”, explica Casal, que afegeix que serà un text original “a partir d’un fet real i amb certa relació amb el país”. I fins aquí es pot explicar.